petek, 27. februar 2015

V ljubljanskem BTC-ju bo zaživel accelerator ABC, v regiji pa startup scena pomladno buhti

Februarska kolumna na spletni strani Media Marketinga

»In the mood for startup« - če nisi del startup scene, te (skoraj) ni; to je naslov kolumne, ki sem jo v pomladnem duhu zapisala za portal Media Marketing. Živahno je to pomlad in vrelišče bo doseženo v majskih dneh. Že čutite? http://www.media-marketing.com/kolumna/8910-%C2%BBin-the-mood-for-startup%C2%AB-ako-nisi-dio-startup-scene%2C-gotovo-da-i-ne-postoji%C5%A1.html

Pred nekaj dnevi smo z mlado, zagona, idej, znanj in izkušenj polno ekipo sedeli pri notarju. Vpisovali smo podjetje, katerega soustanovitelji smo postali, da se lahko vključimo v projekt novega acceleratorja ABC, ki se rojeva v Ljubljani pod okriljem BTC in drugih partnerjev. »Kaj, ti si letnik 1968?! Pa saj to je skoraj kot moja mama!!! Jao, kako sem se lahko tako neprimerno obnašal do tebe … «, se je izvil krik spoznanja pobudniku projekta Dejanu, ko je podpisoval dokument, kjer so zapisane naši datumi rojstva. Sledil je spogledovanje ostalih in zdelo se mi je, kot bi me v trenutku »razkrinkali«. Poznamo se kratek čas, ujeli smo se kot ekipa, razdelili smo si naloge in akcija je stekla. Nihče se ni kaj dosti ukvarjal s tem, kakšna je naša zgodovina. Imamo skupni cilj, zavezo, da ga uresničimo in dnevno šibamo temu naproti. Kot se za startup ekipo spodobi.

Zame, »iz šezdeset i neke«, je življenje že ves čas nekaj tako dinamičnega in polnega, da niti ne uspem opaziti, da moj vedenjski vzorec po stereotipni klasifikaciji ne sovpada ravno z mojo letnico rojstva. Dokler je ne izrečem in ne dodam še tega, da ima moja najstarejša hči že 20 let, se nihče ne vznemirja. Očitno energija v kombinaciji z genetiko dela meni v prid. Mladost in norost sta mi v krvi. Podjetniški duh mi tudi ni tuj. Včasih smo govorili o »podjetniških idejah«, »mladih podjetjih«, zdaj se temu pač reče »startup«. Isto sr_ _ _ _, samo drugo pakovanje. Evo, priznam, takšen pogled pa je plod dolgoletnih izkušenj.
Zdi se, da je to pomlad v regiji »tempirana bomba« energije, povezane s startup iniciativami. Robert Čoban in Zoran Torbica z ekipo vabita na konferenco z naslovom »Nova energija«. Na Kopaoniku obljubljajo »Najbolji Prvi maj ikada!«. Sploh ne dvomim, da bo to shod ne le odbitih, ampak tudi prodornih in tržno uspešnih zgodb. Vredno bo biti del te druščine. Ivo Spigel, podjetnik, pisec in soustanovitelj startup programa ZIP iz Zagreba, pripravlja knjigo z naslovom »The European Startup Revolution«. Izšla naj bi to pomlad, vsebuje intervjuje s tistimi, ki so po avtorjevem izboru najbolj zaznamovali startup sceno v Evropi. ABC - Acceleration Business City, ki ga omenjam v uvodu, bo v Ljubljanskem BTC-ju aprila štartal s prvim trimesečnim programom na temo Smart Cities. Vsi zainteresirani startupi že zdaj vabljeni, da se prijavite!

Mogoče gre za soroden sindrom, ki ga človek doživi, ko si na primer zlomi roko. Takrat se zazdi, da imajo vsi okoli tebe mavec na roki. Ali pa ko se ločuješ in ugotavljaš, da se ločitve prav v tem istem letu dogajajo vsem. Kakorkoli, okoli mene je čutiti silen »startup mood«. Kolega z Dunaja (ugledni gospod profesor, še dve leti starejši od mene), mi je poslal vabilo k povezovanju z iniciativo »Hardware Tribe«, ki k sodelovanju vabi startupe, ki iščejo priložnosti na področju razvoja hardware produktov in povezovanju s tehnološkimi velikani. Prijatelj iz Milana (strokovnjak za branding pri petedesetih) mi pošilja program Innovarea, ki ga razvija za spodbujanje inovativnosti s poudarkom na severni Italiji (Veneto). Preobražanje obstoječih malih in družinskih podjetij je v fokusu, prav tako startupi. Ljuba prijateljica (resda dve leti mlajša od mene), ki se je že pred leti preselila v Silicon Valey mi po skypu razlaga, da zapušča enega največjih acceleratorjev Plag and Play, kjer je skrbela za PR in se pridružuje manjšemu startupu iz Nizozemske, ki začenja svoj udarni globalni pohod. Nekdanja sodelavka in partnerka v našem podjetju (no, ona pa je skoraj dve desetletji mlajša), ki zdaj tudi živi v San Franciscu, pa se mi javlja iz Malezije, kjer za startup Path, v katerem je zaposlena, vzpostavlja podružnico.

Kako se vam zarisuje pomlad? Če vas startup virus ni vsaj malce oplazil, priporočam, da se mu prostovoljno izpostavite. Prija kot svež veter, razkuštra misli in pospeši utrip. Lahko ga razumete kot modno muho, kot ognjemet, ki se bohoti na nebu, lahko pa verjamete, da gre za gibanje, ki v sebi nosi zdravo seme preporoda tudi za naš prostor. Za krepitev podjetniške kulture, začinjene s povezovalnim duhom, kreativnostjo in iznajdljivostjo, ki sta nam na tem koncu sveta dokazano vrojeni. Zgovoren je podatek, da so v letu 2014 startupi slovenskih ustanoviteljev zbrali za 60 milijonov dolarjev investicij, kar je več kot v vseh preteklih letih skupaj. Njihova podjetja so vredna več kot 600 milijonov dolarjev, prisotna pa so v vseh svetovnih centrih moči, od Silicijeve doline do Startup Nationa (povzeto po www.netokracija.si).

Ni treba, da vse, kar imamo izjemnega, izvozimo v Silicijevo dolino ali Shanghai. Super je, da smo globalno povezani, še bolj super pa bo, ko bomo mladim lahko omogočili, da globalni uspeh zaživijo na domačih tleh. Letošnjo pomlad naj nam bo dovoljeno sanjati o tem.