torek, 11. november 2014

Kaj pa, če Božiček čisto zares obstaja?

Kolumna objavljena na portalu Media Marketing, 11. 11. 2014

V čem je čarobnost Božiča? V pričakovanju, v vznemirjenju, v kolektivnem prazničnem doživljanju, v darilu kot takem, v zaupanju? Otroci se ne sprašujejo, ampak verjamejo. Za odrasle se to ne spodobi. Boris Becker je na letošnjem 

Simobilovem dogodku Business Talk v Ljubljani poudaril, da je postal vrhunski igralec zato, ker ga je gnala sla po zmagi. Ni bil številka ena zato, ker je bil nadpovprečno talentiran, niti ne zato, ker bi imel izpopolnjeno tehniko. Čarobnost občutenja zmage je bila opojna. Vsak začetek igre je pomenil 50:50 verjetnost za zmago ali poraz. Tako tudi danes v poslu izbira tvegane investicije, tiste, za katere je verjetnost, da bodo uspele, primerljiva s tisto, da bodo propadle. Želi tvegati, želi zmagati, želi se igrati. Zna pa tudi izgubljati in kot pravi, se iz tega največ nauči.

Iza Login, po lestvici revije Manager s soprogom Samom letos kot solastnica podjetja Outfit7 najbogatejša Slovenka, poudarja, da je zanjo delo igra, užitek. Mobilna aplikacija Talking Tom je dosegla že dve milijardi uporabnikov, kar je uspeh tudi v globalnem merilu. Zakaj je prav Talking Tom tako priljubljen, če pa se vsak dan rojeva na tisoče aplikacij? »Zato, ker ima dušo, ker ima v sebi tisto nekaj, česar se ne da izmeriti in česar se ne da kupiti. Nastal je iz ljubezni, užitka, veselja do dela in to se čuti. Če te posel zabava in če v njem uživaš, pride tudi uspeh«, je strastno pojasnila Iza Login kot gostja IBM dogodka Ključ do rešitev konec oktobra v Portorožu. Izpostavila je še pomen čustvovanja, odzivanja na dogodke, ki se nam pripetijo. Verjame, da imamo izbiro, ali se bomo odločili za negativna ali za pozitivna čustva. Ne moremo spreminjati dejstev, lahko pa izberemo svoj odziv nanje.

Na istem dogodku smo lahko slišali tudi Aleksandro Mojsilović, rojeno v Beogradu, danes pa eno najuglednejših strokovnjakinj s področja IKT na svetu, IBM Fellow, ki vodi raziskovalno skupino v Watson Research Center v New Yorku. Podatki so jo od nekdaj zabavali. Kot deklica si je zamišljala, kako bi se dalo narediti modele, ki bi pojasnjevali izbrana dogajanja, pa se je to takrat zdelo precej futuristično. Danes je modeliranje podatkov njen poklic. Neizmerno uživa v tem, da lahko živi v svetu svojih otroških sanj. Ob tem se sprašuje, kaj je tisto, kar bi rada dala kot popotnico svoji hčerki. V šoli je poudarek na spodbujanju uspeha. Njej pa se zdi pomembneje ohraniti sposobnost, da znaš biti srečen. Slednje je po njeno namreč predpogoj za uspeh.

Kaj imajo tri predstavljene življenjske zgodbe skupnega z Božičkom? Vse. V njih živi Božiček kot simbol čarobnosti. Z dokazom, ki se ne zgodi le enkrat na leto, ampak kar vsak dan. Strast in igrivost se prelevita v darilo in v uspeh. Dan za dnem. Pravljično.

Uveljavljeni pisec Seth Godin svojo zadnjo knjigo »The Icarus Deception« nadnaslovi z vprašanjem »How high can you fly?«. Ker želi spodbuditi bralca, da naj si upa poleteti in živeti umetnika, ki je v vsakem od nas. Umetniki smo vsi. Če si upamo živeti. Če damo priložnost svoji edinstvenosti in ustvarimo čarobnost tam, kjer je prej ni bilo.

Do čarobnosti vodi pot, na katero je seveda treba pogumno stopiti. V neznano, v še neodkrito. Iz cone udobja in ustaljenih praks, ki nam dajejo navidezen občutek varnosti. Apple na primer izziva tradicionalni svet prestižnih švicarskih ur, ko s svojo »Apple's smartwatch« vstopa na trg. Mnenja o tem, kako se bo razvijala zgodba, so zelo polarna. Kot so bila tudi takrat, ko je Apple uvajal iPhone in touchscreen pa se je npr. Kanadski gigant Black Barry samozadostno muzal, da to ne bo ogrozilo njihove pozicije na trgu. Danes je izgubil 90% tržnega deleža. Apple ima v svoji posadki Angelo Ahrendt, nekdajo CEO znamke Burberry. Ne po naključju. Njeno razumevanje modnega sveta in prestižnih znamk bo nedvomno v oporo pri krmarjenju po za Apple novih vodah.

Tudi Google ne sedi križem rok. Investicije v biotehnologijo in razvoj avtomobilov, ki bodo vozili brez voznika (driveless cars) so v fokusu za naslednje obdobje. Nepredstavljivo, do kakšnih razsežnosti se lahko povzpne vrednost in vpliv te korporacije v naslednjih letih.

Lahko se odločimo, da Božička ni. Lahko se požvižgamo na kičaste zgodbe o uspehu in rečemo, da so poceni trik. Lahko pa si dovolimo vstopiti na igrišče življenja in zapustiti svojo »ptičjo kletko«. Lahko smo veliki otroci in se čudimo svetu, v katerem je vse, kar potrebujemo. Lahko se spet spomnimo, kaj pomeni pisati Božičku in znati jasno izraziti svojo željo. Ko nas vodi zaupanje namesto strahu, se čudeži začnejo dogajati. Večkrat smo izpolnjeni kot prazni. Večkrat veseli kot žalostni. Ko pademo, se znamo pobrati. Radi imamo sebe in tiste okoli nas. Delo je igra in igra je delo. Priložnosti se vrstijo in uspehi se zgodijo. Pa še Božiček zagotovo pride.